book title
date
- 1551-2020, 2023
-
good apples | bad apples, 2023
-
aucune bête au monde [nenhum animal no mundo], 2019
-
good apples – bad apples [from Z to A], 2019
- coração das trevas, 2019
-
my book of nepali little shrines [and some words to live by in the dawn of the 21st century], 2018-2020
-
the great gallery of mesmerizing extreme happiness, 2018-2019
-
#rioutópico [em construção], 2018
-
espírito de tudo, 2017
-
Río-Montevideo, 2015
-
Alice através do espelho e o que ela encontrou lá, 2015
-
todo aquello que no está en las imágenes, 2014
-
menos-valia [leilão], 2013
- A01 [cod.19.1.1.43] — A27 [s|cod.23], 2015
- venetian tour scrapbook, 2009-2010
-
mamãe e eu, 2009
-
2005 – 510117385 – 5, 2008 – 2009
- espelho diário, 2008
-
a última foto, 2006
-
apagamentos, 2005
-
Rosângela Rennó: o arquivo universal e outros arquivos, 2003
-
bibliotheca, 2003
-
matris lingua, 2001
-
Pensamientos de la frontera, 1997
- o grande livro do Adeus, 1990
bibliotheca, 2003
16 x 20,5 x 4 cm (fechado) | 347 pp.
carta de apresentação da “bibliotecária” (a própria artista)
ensaio crítico de Maria Angelica Melendi
fotografias de vários colaboradores
editado pela artista
edição de 25 exemplares [assinados e numerados]
português e inglês
16 x 20,5 x 4 cm (closed) | 347 pp.
introduction letter by the ‘librarian’ (the artist herself)
critical essay by Maria Angelica Melendi
photographs from various contributors
edited by the artist
edition of 25 [signed and numbered]
portuguese and english
Em Bibliotheca se acumulam centenas de fotografias que foram separadas desses álbuns. O critério que guiou a seleção foi o de encontrar na foto uma certa estranheza, um ponto cego de sentido que fizesse dessa imagem algo singular e, ao mesmo tempo, múltiplo. Esse ponto, esse punctum, determinou uma linha com a qual se alinhavaram os relatos fragmentários de cada álbum. [...]
In Bibliotheca hundreds of photos taken from those albums are amassed. The criterion guiding the selection was to find a certain strangeness in the photo, a blind spot of meaning that would turn the image into something singular and at the same time multiple. That point, that punctum, determined a line with which the fragmentary narratives of each album were put together. [...]